💪 Cum să gestionezi stresul înainte de Admitere | Descarcă ghidul

Go with the flow!

Salutare,
Diana aici.

Free your mind!

Mda, știu, suna flu-flu. Easier said than done.

Dar, urmărind câteva idei și având acest îndemn tot timpul undeva, în spatele minții, îți poate schimba în bine viața.

O poate face mai ușoară.


1. Gestionarea emoțiilor pe moment

Îți dădeam un exemplu, acum câteva săptămâni, de întâmplare în care ți se blochează creierul. La examen. Acolo mai toți o pățim.

Este cumva o experiență universal umană, aceea de blocaj în situații în care te simți testat sau evaluat. De profi, de un juriu, de viață. Cum să îți eliberezi mintea din blocaj și să ai cât mai puține astfel de situații cauzate de emoții?

O să dau câteva indicații care la mine au avut un ecou și o să mă și ajut de magicul Youtube.

Stresul te face să nu vezi pădurea de copacul din fața ta. Mai exact, inconștientul cu toată baza lui de date strânsă de-a lungul anilor este pădurea pe care tu nu o poți percepe în starea de stres/alertă/anxietate. Evident, blocajul nu se oprește doar aici. Nu mai poți percepe corect nici informațiile din mediu. Uite câteva idei despre această problemă care pot fi folosite instant, chiar și în timp ce citești restul mail-ului.


2. Go with the flow!

Colegul meu Teo a scris un material foarte tare despre starea de flow și despre cum te poate ajuta.

Acum aș vrea să abordez și o altă parte a acestei stări de flux. Dacă ideile din video-ul de mai sus te pot ajuta să gestionezi rapid, pe moment, un creier stresat, anxios și în alertă, încât să deblochezi neuronii pentru a permite informațiilor să circule, ei bine, fluxul te ajută cu o perspectivă mai bună pe termen lung.

Cu toții suferim diverse traume. Mici, mări, debilitante ori ba, ele sunt acolo. Și petrecem mult timp luptându-ne cu ele. Ne luptăm cu ele pentru că ne afectează felul în care ne raportăm la ceilalți, felul în care ajungem să relaționăm cu oamenii și cu viața, ne afectează sănătatea, ne afectează capacitatea de a ne gestiona în situații mai grele și stresante. În cazul de față, traumele pot afecta foarte puternic capacitatea de a învăța sau de a jongla cu informațiile pe care le stocăm în creier.

Pentru că în situațiile în care trauma iese la suprafață, creierul se blochează sau cel puțin nu mai funcționează la o capacitate măcar decentă. Uite cum starea de  flux poate rescrie trauma în ceva pozitiv.

Fiecare video are aproximativ 4 minute, so give it a go.


3. Mergi mai departe

Ideile expuse mai sus sunt totuși generale și nu acoperă complet acțiunile pe care tu le poți întreprinde pentru a-ți elibera mintea de numeroasele blocaje pe care experiențele dure ți le generează.

Totuși, ideile pe care ți le propun sunt un punct de pornire. Iar cele din videoclipurile atașate conțin și mai multe idei pe care le poți explora și folosi în avantajul tău. În forma în care au venit în video, sau poate într-o formă diferită care s-a conturat în mintea ta în secunda în care ați interacționat.

Este bine că ești aici și citești astfel de articole scrise de mine și de colegii mei. Și e bine că arunci o geană și pe Youtube sau prin cărți pline de astfel de idei. Și nu pentru a prelua de-a gata informațiile digerate de alții, ci pentru a-i oferi minții tale oportunitatea de a explora și de a interacționa cu ceva nou.

Sunt sigură că multe din noțiunile acestea își vor schimba mult forma de îndată ce vor ajunge în creierul tău. Sunt sigură că vei merge mai departe și vei genera alte constatări și mai valoroase pe care eu sau alții nu le-am luat în calcul. De aceea îndemn la eliberarea propriei minți.

Așa că fă un schimb de idei cu mine și spune-mi ce căi neuronale noi ți-a deschis subiectul de azi :)).


Creștem împreună,
Diana

Hei, merci că ai citit până aici! 🤗

↓ Te-ar putea interesa și următorul articol...